Salarisadministratie
uitbesteden Delft
De salarisadministratie uitbesteden is wellicht een verstandige stap voor uw onderneming. Als u net begonnen bent voor uzelf, dan hoeft u in principe nog geen loonadministratie bij te houden. Zodra u echter personeel in dienst neemt is dit wel een administratieve taak die bij uw onderneming hoort.
U werkt namelijk niet langer als ZZP’er en daarom dient u elke maand loonaangifte te doen zodat u niet in de problemen komt met de belastingdienst.
Natuurlijk is het een mogelijkheid om dit zelf te doen. Toch is het vaak verstandiger om de salarisadministratie door onze boekhouder in Delft of andere steden in de provincie te laten doen. Voornamelijk omdat zij de expertise hebben om het papierwerk op een professionele en overzichtelijke manier bij te houden, zowel on- en offline. Zo voorkomt u dat de financiële administratie aan de juiste voorwaarden voldoet zodra de belastingdienst uw gegevens bekijkt en controleert.
Daarnaast bespaart u uiteraard veel tijd aan uw boekhouding en kunt u zich volledig richten op wat echt belangrijk is: het runnen van uw onderneming in de regio Utrecht.
Hoe werkt het uitbesteden?
Bij onze boekhoud experts (afhankelijk van de locatie) krijgt u meestal de keuze tussen de salarisadministratie in het geheel of gedeeltelijk uit te besteden.
Het administratiekantoor in de regio Delft waar we u mee in contact brengen bekijkt samen met u welke taken hij of zij het best kan overnemen. Op deze manier krijgt u professioneel en objectief advies over de indeling van uw loonadministratie. Voorts worden afspraken gemaakt tussen u en de boekhouder/accountant.
Hoe worden de privacy rechten van uw personeel beschermd?
Voor het beheren en verwerken van privacygevoelige gegevens zoals de salarisadministratie bestaan wettelijke afspraken. Ons administratiekantoor in Delft moet hieraan voldoen en doet dit dan ook met uiterste inspanning. Wij begrijpen dat de privacy van uw personeel hoog in het vaandel staat en doen er alles aan om u daarin te helpen. Onze boekhouders houden zich strikt aan de wettelijk bepaalde bewaartermijnen en controleren geregeld de gegevens op inbraakgevaren.
Waarom u voor ons kiest bij het uitbesteden?
Wij hebben al meer dan 15 jaar ervaring met het assisteren van het midden- en kleinbedrijf (MKB). Ook de salarisadministratie wordt vaak aan ons overgedragen. Hierdoor kunnen ondernemers zich onbekommerd storten op alledaagse taken in plaats van veel tijd aan de administratie kwijt te zijn. Wel zo handig! Daarnaast zijn wij in de provincie Zuid-Holland een van de meest vooruitstrevende boekhoudkundige bedrijven. Boekhouder Delft gaat met zijn tijd mee en volgt met passie de technologische voorderingen op gebied van boekhouding. De digitalisering van administratieve taken maakt ons werk overzichtelijker en plezierijker. Een win-win situatie!
Wat kost het uitbesteden van de salarisadministratie?
De salarisadministratie is niet van dezelfde omvang voor elke onderneming. Gebaseerd op het aantal taken wat onze boekhouders op zicht moeten nemen en het aantal werknemers wordt er een tarief vastgesteld. Dit kan variëren tussen de 5 en 25 euro per maand.
Voorbeelden van taken die u kunt uitbesteden
Onze boekhouders staan elke werkdag voor u klaar om de salarisadministratie van uw onderneming over te nemen. U vraagt zicht misschien af wat voor taken zij precies verrichten? Het volgende lijstje geeft een goede indruk. Staan er diensten niet tussen die u wel nodig heeft? Neem contact met ons op zodat we de mogelijkheden kunnen bespreken.
- Versturen van loonstroken
- Versturen van jaaropgaven
- Aanleveren gegevens voor verzuimrekening
- Opstellen van arbeidsovereenkomsten
- Adviserende rol aangaande arbeidsrecht
- Veranderingen doorvoeren indien de wet- of regelgeving wordt aangepast
- En nog veel meer…
Meer dan 500 ondernemers kiezen al voor onze boekhouders.
– 15 jaar ervaring –
De Boekhouder Delft heeft mij veel tijd bespaard. Naast het beginnen van een nieuwe onderneming had ik weinig tijd voor administratieve lasten.
Ik ben jong begonnen met ondernemen in de horeca en ik deed eigenlijk alles altijd zelf. Totdat ik opeens ontzettend veel brieven van de belasting op mijn deurmat kreeg. Gelukkig heb ik toen meteen de keuze gemaakt om een goede boekhouder te zoeken en die heb ik ook zeer zeker gevonden!
Vorig jaar ben ik begonnen met dropshippen. Vandaag de dag heb ik 4 goedlopende online webshops. Gelukkig kan ik via deze boekhouder veel van het papierwerk doorsturen, zonder dat ik er veel tijd aan kwijt ben. De kosten haal je er dan ook makkelijk uit.